Dagsvarelsen

Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

Sorgesäsong

Av Amanda - 11 februari 2015 18:47

Vad är skillnaden

mellan att vara glad och ledsen

euforisk och melankolisk

vit eller svart

och varför ska man behöva välja?


Är det så att våra känslor

vårt hopp, vår kamp

raderar ut skillnaden mellan vad som är

sant och falskt?


Sedan när var det bra

att ha det bra

att alltid glädjas och le

när man lika gärna bara hade kunnat vara nöjd?


Är det dåligt att inte vara bäst?

Är det sämst att inte vara bra?


Spelar det någonsin någon roll, så länge som jag är nöjd?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 6 mars 2015 23:02

Läsa hela Game of Thrones-serien Lära mig isländska tillräckligt väl för att kunna hålla vardagliga konversationer flytande och läsa isländsk litteratur Lära mig vad som skiljer isländska hästar åt från "storhästar", där specifika frågeställninga...

Av Amanda - 1 mars 2015 01:03


 

Av Amanda - 28 februari 2015 19:46

Vad jag tycker om förhållanden?Jag tycker att det är en alldeles perfekt term för att beskriva det som två personer har där de tycker så mycket om varandra att de behöver en term för det de delar. I övrigt, varför använda sig av termer hela tiden? ...

Av Amanda - 22 februari 2015 14:00

Folk som inte förstår din tystnad, kommer aldrig heller förstå dina ord. ...

Ink

Av Amanda - 20 februari 2015 21:01


 

Presentation

"Man ska alltid vara huvudpersonen i sitt eget liv" sade en vän till mig en gång. Det är bl.a. av den anledningen som jag använder denna blogg för att samla tankar, konstverk, kläder, dikter m.m.

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards